lidanagency@gmail.com
ویدیو مارکتینگ
خدمات رسانهای
رسانه در عصر امروز، یکی از مهم ترین ابزار در زمینه معرفی کسب و کار، محصول، خدمت، تبلیغات و … می باشد و قطعاً هر کسب و کاری برای رشد و برندینگ به این بخش نیاز پیدا می کند.عده ای از افراد صاحب کسب و کار، نیروهایی را به صورت ثابت استخدام می کنند که چالش های خاص خودش را دارد؛ عده ای دیگر از افراد صاحب کسب و کار، امور رسانه ای را “برون سپاری” می کنند که دیگر بدون هیچ دغدغه ای بر روی کسب و کارشان متمرکز شوند؛ ما قصد داریم که این دغدغه را از شما گرفته و در عوض بهترین کیفیت را به شما عزیزان ارائه دهیم؛ در ادامه با خدمات ما بیشتر آشنا خواهید شد.
ویدیو مارکتینگ
هر صاحب کسب و کاری در حال حاضر می داند که ویدیو و ویدیو مارکتینگ چه نقش اساسی در کسب و کارشان دارد؛ به عبارتی دیگر، ویدیو ابزاری است برای آگاهی و آشنایی مخاطب با شما، کسب و کار شما و خدمات شما.تأثیر ویدیو در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی، بسیار بیشتر است؛ چون مخاطب به وضوح کسب و کار شما را می بیند؛ ولی نکات دیگری وجود دارد که باید قبل از ساختن ویدیو به آن ها توجه کنید .
اهمیت بازاریابی ویدیویی برای کسب و کارها
طبق آمارهای منتشر شده توسط گروه Wyzowl، بیش از 63 درصد از کسب و کارهای موجود در دنیا از بازاریابی ویدیویی به عنوان محتوای اصلی تبلیغات خود استفاده کردهاند. جالب است بدانید که از این 63 درصد، در حدود 80 درصد از آنها، ویدیو مارکتینگ را بخش مهمی از استراتژی تبلیغاتی خود میدانند. ویدئوها و تصاویر ویدئویی به سرعت در حال پیشرفت هستند و زودتر از آنچه که ما فکر میکنیم، خود را به ارتفاعات تبلیغاتی میرسانند.
مزایای بازاریابی ویدیویی
افزایش خرید مشتریان
بعد از تماشای یک ویدئو، احتمال خرید مشتریان ۶۵% تا ۸۵% افزایش میابد
جلب توجه بیشتر
خطوط پست الکترونیکی که حاوی کلمه ویدئو هستند افزایش ۱۹% درصدی در نرخ بازکردن صفحه و افزایش ۶۵ درصدی در کلیک ها را نشان می دهند.
برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان
ویدئو همچون پلی است که شما را پیوند می دهد با آنچه که هستید و آنچه که واقعا می گویید.
افزایش بقاء اطلاعات
اگر مشتریان شما چیزی را بشنوند، احتمال دارد که ۳ روز بعد حدود ۱۰ درصد از این اطلاعات را حفظ کنند.
علاقه بیشتر به ویدیو
نسبت مشتریانی که ترجیح می دهند که یک ویدئو محصول را تماشا کنند، ۴ برابر بیشتر از کسانی است که فقط به خواندن توضیحات محصول بسنده می کنند.
یک معدن طلای سئو
به ایجاد لینک ها به سایت شما کمک فراوانی می کند و باعث افزایش لایکها و اشتراک گذاریها می گردد که می تواند رتبه بندی جستجو را تحت تاثیر قرار دهد.
انواع ویدیوها در بازاریابی ویدیویی
در بازاریابی ویدیویی، با توجه به بیحوصله بودن کاربران اینترنتی، معمولاً فیلمهای کوتاه در اولویت قرار میگیرند. البته استفاده از لفظ فیلم در این مورد شاید کمی گیج کننده باشد، زیرا امروزه میبینیم که انیمیشنها و موشن گرافیکها نیز در قالب ویدیوهای تبلیغاتی استفاده میشوند و نمونههای مختلفی از آنها در اینترنت و در تلویزیون پخش میشود.به طور کلی ویدیوهای استفاده شده در بازاریابی ویدیویی را میتوانیم در 12 دسته کلی زیر قرار دهیم
این ویدئوها بیشتر برای توصیف و معرفی یک محصول ساخته میشوند و معمولاً توسط فروشگاههای در رسانههای مختلف مانند یوتیوب و آپارات گذاشته میشوند تا به نوعی تبلیغ محصول آنها باشد.
این ویدیوها برای معرفی یک برند خاص ساخته میشوند و ممکن است توسط خود برند یا افراد بازاریاب مورد استفاده قرار گیرند.
این ویدیوها توسط برخی شرکتهای یا حتی رسانههای عمومی برای اطلاعرسانی در مورد یک رویداد یا وقایع خاص تولید میشوند. نمونه ویدیوهای معرفی رویدادهای سالانه از این موارد هستند.
در این ویدیو، یک مصاحبه تخصصی در رابطه با یک محصول یا یک اختراع صورت میگیرد و برخی اطلاعات فنی در مورد آن ارائه میشود.
این مورد هم مانند ویدیو معرفی محصول است و ممکن است در رابطه با آموزش و راهنمای استفاده از یک محصول یا خدمات یک شرکت تولید شود که امروزه در اکثر فروشگاههای اینترنتی از آنها استفاده میشود.
این فیلمها برای توصیف یک موضوع یا یک رویداد خاص تولید میشوند و با توجه به موضوع ممکن است جنبه تجاری یا غیر تجاری داشته باشند.
در حال حاضر از بالاترین سطح محبوبیت در بازاریابی و تبلیغات برخوردار هستند و بیشتر افراد جامعه و مخاطبان و میتوانند با این ویدیوها ارتباط برقرار کنند.
این ویدیوها به طور ویژه در مورد مشتریان و اظهارات آنها در مورد یک محصول یا خدمات تولید میشود. اگرچه این فیلمها به نوعی برای مشتریان هستند، اما نقش تبلیغاتی آنها در بازاریابی ویدیویی غیر قابل انکار است.
ویدیوهای زنده به عنوان یک سیستم پوششی برای ویدیوهای پخششده قبلی هستند و در واقع افراد سازنده این ویدیوها سعی میکنند که با استفاده از این روش، کاستیها و مشکلات ویدیوهای قبلی را مرتفع کنند. البته تیمهای تبلیغاتی از این حربه برای ارتباط بیشتر با مشتریان خود استفاده میکند.
این ویدیوها برای ایجاد تصاویر مجازی از مکانها و شرکتهای مختلف ساخته میشود. نمونههای مختلفی از این ویدیوها برای نشان دادن جاذبههای گردشگری در کشورهای مختلف ساخته شده است که کاربر میتواند با دیدن آنها، احساس بودن در آن مکان را داشته باشد.