lidanagency@gmail.com
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی
اینترنت سکوی پرتاب کسبوکارها در دوران پررقابت و عصر آگاهی مشتریانِ امروز است بازاریابی وارد عرصه جدیدی از پیشرفت شده است و بازاریابی اینترنتی تنها رسانهای است که همیشه میماند و از بین نمیرود، تراکتها و تبلیغات مکتوب از بین میرود و تاریخ مصرف کمی دارند، بیلبوردها و تبلیغات محیطی از اکران خارج میشوند، تبلیغات تلویزیونی فراموش میشود، اما فعالیتهایی که در بازاریابی اینترنتی میکنید همیشه در لحظهای که مشتریان به خدمات نیاز داشته باشند در دسترس است.بازاریابی اینترنتی شامل مجموعه قدرتمندی از: ترافیک وبسایت، نرخ تبدیل مخاطب به مشتری (Conversion Rate)، تعداد اشتراکها (Subscriptions) و تعداد صفحات بازدید شده مثالهایی از سنجش بازگشت سرمایه (ROI) در بازاریابی اینترنتی هستند که با توجه به اهداف کمپینهای بازاریابی اینترنتی در نظر گرفته میشود.
چهار ویژگی یک کمپین بازاریابی اینترنتی
مخاطبمحور بودن
در فضای وب آنچه ما میگوییم اهمیت ندارد، آنچه مردم به دنبال هستند مهمتر است، در بازاریابی اینترنتی میبایست بر مبنای نیازهای مشتریان خدمات و محتوا ارائه کنیم.
توسعهپذیر بودن
یک کسبوکار در فضای وب باید توسعهپذیر باشد، یعنی برای افزایش درآمد مستقل از زمان و مکان باشد و قابلیت ارائه خدمات و محصولات را در جغرافیای وسیعتری داشته باشد
در خدمت برند باشد
ایجاد آگاهی از برند و تداوم حس وفاداری و اعتماد نسبت به برند از وظایف کلیدی در بازاریابی اینترنتی است، همه ابزار باید سفیران ارائه ارزش برند باشند.
تولید سرنخ
ایجاد لید یا اصطلاحاً تولید سرنخهای ارتباطی از مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان و در ادامه تبدیل کردن به مشتری میبایست بهعنوان وظیفه اصلی بازاریابی اینترنتی قلمداد شود.
دو استراژی مهم بازاریابی اینترنتی
افزایش ترافیک ونرخ بازدید
افزایش نرخ تبدیل
برای داشتن سایت پربازدید، ابتدا روش جذب مخاطب خود را تعیین کنید که اصلیترین بخش افزایش بازدیدِ شماست و به زمینه فعالیت و کیفیت مطالب سایت شما و خدماتی که به بازدیدکننده ارائه میدهید بستگی دارد. ایجاد ترافیک یکی از مهمترین و ارزشمندترین منابع هر وبسایت به شمار میرود. اگر شما سایتتان را بر اساس الگوهای استاندارد بازاریابی اینترنتی توسعه داده باشید و قیف فروش کارآمدی طراحی کرده باشید، میتوانید مطمئن باشید هرچقدر بازدیدکنندگان علاقهمند و مرتبط با موضوع کاری شما بیشتر شود، درآمد شما نیز به همان نسبت بیشتر خواهد شد.
نرخ تبدیل، پاسخ مثبتی که کاربران به درخواست سایت شما میدهند. تبدیل بازدیدکننده به مشتری وفادار، مهمترین هدف کسبوکار است. اولین هدفی که شما در سایت خوددارید افزایش نرخ تبدیل برای فروش است .اگر نرخ تبدیل در سایت شما کم باشد، ترافیک ورودی شما بیتأثیر بوده است. مثلاینکه تبلیغات خود را به یک صفحه خالی در سایت خود لینک کرده باشید. تا زمانی که شما از نرخ تبدیل سایت خود بیخبر باشید، هیچوقت قادر نخواهید بود بهرهوری سایت خود را بالا ببرید. بررسیها نشان میدهد قریب به ۹۸% وبسایتهای ایرانی نرخ تبدیل سایت خود را نمیدانند.
چرا امروزه استفاده از بازاریابی اینترنتی رو به رشد است؟بازاریابی اینترنتی، قابل اندازهگیری است.
اگر چیزی را نتوانید اندازهگیری کنید، نمیتوانید آنرا مدیریت کنید. بازاریابی اینترنتی امکان محاسبهی میزان بازگشت سرمایه (ROI) به فعالیتهای اینترنتی را میسر میسازد. برخلاف بازاریابی سنتی، نرخ بازگشت سرمایهی تخصیصیافته برای فعالیتهای بازاریابی اینترنتی بهراحتی قابلپیگیری است. این مزیت فوقالعادهی بازاریابی اینترنتی به شرکتها کمک میکند تا چگونگی کیفیت کمپینهای اینترنتی و کارایی آنها را محاسبه کنند.
بازاریابی اینترنتی، کمهزینه است.
بازاریابی اینترنتی، در مقایسه با روشهای بازاریابی سنتی، صرفهی اقتصادی بیشتری دارد. انجام فعالیتهای بازاریابی اینترنتی به زمان و مکان خاصی وابسته نیست و به مخاطبین هدف شما این امکان را میدهد که تحت شرایط زمانی و مکانی مطلوب خودشان با برند شما ارتباط برقرار کنند.
اینترنت در معرض مخاطبان و روبهرشد است
اینترنت در جیب همه هست، حتی کسانی که پولی در جیب ندارند، هر فردی بهراحتی در ۲۴ ساعت روز، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال به اینترنت دسترسی دارد و میتواند به آخرین اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی دسترسی داشته باشد.
تعداد روبه رشدی از مصرفکنندگان از رسانههای اجتماعی و تحقیق در اینترنت همراه برای اجرای پژوهشهای اولیه محصول و قیمت پیش از تصمیمگیری نهایی بهره میگیرند.