lidanagency@gmail.com
تدوین برنامه بازاریابی
تدوین برنامه بازاریابی
بازاریابی در مورد مردم است و همهروزه به شکلی با زندگی ما ارتباط دارد، بازاریابی درباره درک این مطلب است که مردم چه میخواهند و سپس تلاش برای دادن آن به مردم با هزینهای که مایل به پرداخت آن هستند و قیمتی که سود قابل قبولی برای شما به همراه آورد. بازاریابی در مورد هدف کسبوکار شماست، درباره موقعیتیابی و طراحی محصول یا خدمتی است که فواید و منافعی دارد که مردم آنها را میخواهند و نمیتوانند جای دیگری بهدست بیاورند. هر کسبوکاری نیاز به این دارد که خود را به نحوی نزد مشتریانش ویژه و متمایز سازد، در بازاریابی شما نمیتوانید همهچیز همهکس باشید. این فلسفه تدوین یک برنامه بازاریابی است که وظیفه آن نه فقط برنامهریزی بلکه تعیین روشهای پیادهسازی نگرش بازاریابی شما و سازمانتان است که برای هر نوع عملیات تجاری ضروری و کارساز خواهد بود.
محل تلاقی ارتباطات یکپارچه بازاریابی
برنامه بازاریابی یک سند جامع است که فعالیتهای بازاریابی سازمان را برای مدتزمان مشخصی تعیین میکند و شامل مشاهده و بررسی موقعیت فعلی تجارت، بازار هدف، توصیف مدل آمیخته بازاریابی مجموعهای از چهار ابزار محصول، قیمت، محل عرضه و ترویج محصول است که بهصورت ترکیبی برای افزایش فروش و در جهت توسعه بازار بکار میروند.یک برنامه بازاریابی بهدقت عنوان میکند که شرکت جهت عرضه محصولات و پشتیبانی از محصولات قدیمی، چهکارهایی انجام خواهد داد، این برنامه به نحوی تعیینکننده مسیر راه و جزئیات اجرایی، بازاریابی سازمان است. با برنامههای بازاریابی بهطور محرمانه رفتار میشود، تا هیچ رقیبی از جزئیات آنها استفاده نکند!
عامل پیروزی بر رقبا
داشتن برنامه بازاریابی بهاندازهی برنامهریزی برای جنبههای دیگر کسبوکار از قبیل تهیهی صورتحساب، فهرست موجودی و تولید، از اهمیت برخوردار است و شمارا در بازار رقابت نگه میدارد. این برنامه پاسخی است به پرسشهایی دربارهی چگونگی موضعگیری شرکت شما در بازار، چگونگی متمایز کردن آن از رقبا، چگونگی دستیابی به مشتریان جدید و بسیاری سؤالات دیگر که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.بازاریابی زمین وسیع است که شامل عناصر متنوع مانند تبلیغات، طراحی برند و لوگو، تماسهای فروش، وبسایت ، بروشورها، بستهبندی، کنفرانسها و ..است.به کمک برنامه بازاریابی میتوانید سازماندهی بهتری بر روی این ابزارها داشته باشید.
متمرکز شدن منابع سازمان
تمام منابع شما از جمله منابع انسانی، پول و ابزارهای موجود برای رسیدن به یک هدف مشخص متمرکز می شوند و باعث می شود سود بیشتری از آن منابع دریافت کنید.
تقسیم بندی وظایف
در یک برنامه بازاریابی مشخص می شود چه کسی ،چه کاری را طی چه مدت زمانی باید انجام دهد. در واقع تصویر روشنی از آنچه باید انجام دهند به آنها داده می شود
تثبیت هویت سازمانی
استراتژیها و پیامهایی که قبلاً بر روی کاغذ ثبت کرده بودید تا نشان دهید چه کسی هستید و چهکاری میکنید بهواسطه یک برنامه بازاریابی به اجرا درمیآید و شکل واقعی به خود میگیرد
تشویق روحیه کار تیمی
اجرای یک برنامه بازاریابی نیازمند تعامل بخشهای مختلف با یکدیگر است. زمانی که هر فرد تأثیر عملکرد خود را درروند اجرای یک پروژه متوجه شود اشتیاق برای ادامه مسیر بیشتر میشود
مراحل تدوین برنامه بازاریابی در آژانس تبلیغاتی لیدان
از ایده تا اجرا، ما همراه شما در هر مرحله از مسیر به سوی موفقیت خواهیم بود
1
تحلیل سازمان
تعیین اهداف و مقاصد شرکت
بررسی جایگاه شرکت
بررسی استراتژی های بازاریابی
بررسی روند ارائه خدمت
2
تحلیل کالا و خدمات
بررسی نقاط قوت و ضعف محصول
بررسی نقاط قوت و ضعف محصول رقبا
بررسی روند محصول
تاریخچه محصول
3
بررسی روند فروش شرکت
تحلیل فروش/مبادلات/سود
سهم بازار
فصلی بودن فروش
فروش در نواحی جغرافیایی
4
رفتارهای مصرف کننده
روندهای جمعیت شناختی
روندهای جغرافیایی
روندهای فناوری
روندهای مشاهده رسانه
5
استراتژی رسانه
رسانههای تبلیغات محیطی و چاپی
رسانه های اینترنتی
شبکههای اجتماعی
روابط عمومی
6
بررسی رقابتی
بررسی رقابتی محصول
استراتژیهای بازاریابی
جایگاه یابی
خدمات مشتریان
7
بررسی قیمت
قیمت متناسب با رقابت
توزیع فروش با قیمت مناسب
کشش قیمتی محصول
ساختار هزینه ای